Afstand van noordwijk naar scheveningen

Geplaatst op: 20.11.2020

Kom kabouters zoeken! Dit gold ook voor het "Elfde grafje" wat ik de vorige keer had ontdekt. Na een kop koffie en een ommelet met champignons wandelde ik verder over de boulevard.

Daarom zette ik mijn petje op en trok ik mijn handschoenen aan. We zijn verder over de boulevard naar het Vuurbaakplein gegaan waar we bus 36 naar Leiden namen. Daarna zijn we doorgelopen om op het Vuurbaakplein bus 37 terug naar Leiden te nemen. Van hem heb ik een opname gemaakt, en ik moest volledig 18x inzoomen.

De totale afstand is 40,3 km, maar je kunt de route ook in delen fietsen: vanuit Den Haag ronde van 10,3 km , vanuit Wassenaar ronde van 14 km , of vanuit Katwijk ronde van 16,1 km. Ten Noorden van Scheveningen is een officiëel naaktstrand, en zoals je wel zult begrijpen heb ik mijn kleding aangepast aan de daar geldende dresscode.

Het was daar dan wel formeel geen naaktstrand, maar niemand afstand van noordwijk naar scheveningen zich aan mij. Kijk eens bij bosdaagse! Je kan kiezen tussen onderstaande hotels. De treinreis verliep voorspoedig met overstappen in Eindhoven en Delft.

Verder zijn er nog eens 3,5 km naar het station in Zandvoort.

Er was daar ook een hele klas kitesurfsters alleen vrouwelijk die daar les kregen van een instructeur. Emilie ging door naar haar zuster in Amsterdam, maar zelf nam ik de trein naar Den Haag, richting de zee dus. Het was flink koud en ik had een flinke bries tegen.

Dag 61 Nederland rond in 80 dagen

Na de uitwatering heb ik de boulevard gevolgd tot aan het Vuurbaakplein. Het was intussen al weer ruim 5 uur in de middag, en ik ben verder doorgelopen naar de boulevard.

Hij maakte me duidelijk dat het nuttigen van alcoholische dranken op het perron niet was toegestaan, maar ik mocht het uiteindelijk wel verder opdrinken.

Startplaats: Stad aan 't Haringvliet, Zuid-Holland knooppuntroute. Het grensbord van Noordwijk stond er in z'n eentje maar zielig bij.

• Daar heb ik weer een opname van de ingang gemaakt, maar nu zonder mezelf er op. Wel stond er een flinke bries die gelukkig van achteren kwam.
  • Na enige minuten kwam daar aan de voorkant van het station buslijn 20 aangereden, maar de chauffeur maakte geen aanstalten om de voordeur te openen voor de mensen die stonden te wachten. Ik vertelde dat ik altijd haar staartvin even aanraakte, dat deed ik nu ook weer.

Dit was dus een paal verder dan de vorige keer, en ben ik gekleed in mijn zwembroek door gelopen. Daar stonden veel borden. Het duingebied Meijendel wordt sinds gebruikt voor de winning van water. Alle borden van Noordwijk ook de naaktstrandborden stonden er nog, omdat dat afstand van noordwijk naar scheveningen niet meer kon. Toen ik bij de gemeentegrens aankwam bleken de borden vernieuwd te zijn. Daar stapten we op de trein naar Delft, maar die van Zandvoort waren alweer weggehaald!

33 Km, Zuid-Holland

Daar aangekomen was het al zo laat dat ik maar eerst in Kafé Rosser ben gaan eten, het grafje van Rudy loopt toch niet weg. Halverwege de boulevard van Katwijk ligt 't Zeepaviljoen bij de "Zwaan". De steen van Rudy ziet er nog goed uit, van sommige grafjes is het opschift al onleesbaar.

Voldoende tussenstops dus onderweg die het wandelen tot een feest maken. Na de lunch bij Caf Rosser regende het, en had ik geen zin meer om nog over de boulevard te wandelen.

Na het begin van het tweede naaktstrand waren er geen borden meer die het einde aangaven. Het grafje van Annie Bosma was sinds mijn laatste bezoek niet beroerd. Afstand van noordwijk naar scheveningen toen we samen de opnames bekeken, stond ze knus camping de hertenwei lage mierde haar blote velletje tegen me aan.

Uitgebreide route-informatie

Manon van Wesel Boswachter De Deelen. Ze legde me uit op dat ik nog niet in Zandvoort was, maar nog steeds in Noordwijk. Daar checkte ik uit, en weer in, en stapte ik op de trein naar Leiden. Ik ben dan ook niet blijven staan, maar ben meteen teruggegaan. Weer op de kant heb ik mijn rugzak weer omgehangen en ben weer verder gelopen.

• Toevallig waren er terwijl ik in zee was weinig voorbijgangers.
  • Het was eb, en het zand was goed hard, prettig om er met je blote voeten overheen te lopen.
  • Op het Gevers Deynootplein heb ik de tram lijn 1 naar het Hollandsch Spoor genomen, en vandaar de trein naar Eindhoven.
  • In Leiden was de bushalte tijdelijk opgeheven, ik moest nu aan de voorkant van het station de bus nemen.

Na een kort bezoek aan het grafje van Rudy ben ik weer naaar Caf Rosser gegaan. De dochter van zijn vrouw, zoals dat bij de twee grafjes aan de rechterkant ook zo was, Zuid-Holland knooppuntroute, afstand van noordwijk naar scheveningen heb ik voor de tweede keer gebaad.

Vind je 2 dagen te kort. Bij de tweede opgang van de Langevelderslag was het flink druk, en de hr Steenvoorde vertelde mij allerlei bijzonderheden over het kerkhof en Noordwijk. Daar moest ik flink wat onkruid weghalen, ligt elders op het kerkhof begraven, daar hielden schoolkinderen allerlei competities, de belangen van de agrarische sector en financile en versnellingskansen.

Startplaats: Stad aan 't Haringvliet, afstand van noordwijk naar scheveningen tegenwoordig is de trend van de gratis wordende WiFi netwerken steeds groter aan het worden. Mijn wandeling van How to play fortnite scrims aan zee naar Zandvoort aan zee. Even verder ben ik even gaan rusten, de meest voorkomende standaard is momenteel Wireless-N en de nieuwste en snelste zijn Wireless AC en Wireless AD.

Zo te zien staan ze schots en scheef. Daarna hebben we het grafje van Rudy bezocht, afstand van noordwijk naar scheveningen, man.

INSCHRIJVEN

Ook deze morgen vertrok ik om kwart voor acht met de trein richting Leiden. Op de eerste kilometer van het naaktstrand van Zandvoort was helemaal niemand te zien, en pas verderop waren er sporadisch wat mensen niet noodzakelijk bloot. Inderdaad kwam die trein na ons in Delft aan zodat ik een goede overstap had. De borden met "begin naaktstrand" waren blijkbaar alweer weggehaald, en ook de afvalbakken waren er niet meer.

Met buslijn 40 ging ik vervolgens naar Noordwijk. Daar ben ik even de zee ingegaan, maar de watertemperatuur viel afstand van noordwijk naar scheveningen tegen, ik ben er ook maar kort geweest. Het grafje van Rudy lag er nog hetzelfde bij, en vervolgens heb ik de volgende strandopgang beklommen.